De 10 stappen van de Ten Steps
Merriënboer, J. J. G. van, & Kirschner, P. A. (2013). Ten steps to complex learning: a systematic approach to four-component instructional design. London: Routledge. Retrieved from www.itunes.apple.com |
De Ten steps is vooral voorschrijvend en heeft als doel een versie van het 4C/ID model te gebruiken dat praktisch uitvoerbaar is voor docenten bezig met instructional design. De Ten Steps is vooral bedoeld beroepsgericht professioneel competentie gericht onderwijs. |
|
Step 1 Design learning tasks, 4C – Learning tasks [Ontwerp leertaken] |
Step 2 Develop assessment instruments, 4C – Learning tasks [Ontwikkel toetsinstrumenten] |
Step 3 Sequence learning tasks, 4C – Learning tasks [Leertaken in de juiste volgorde] |
Step 4 Design supportive information, 4C – Supportive information [Ontwerp ondersteunende informatie] |
Step 5 Analyze cognitive strategies, 4C – Supportive information [ Analyseer cognitieve strategieën] |
Step 6 Analyze mental models, 4C – Supportive information [Analyseer mentale modellen] |
Step 7 Design procedural information, 4C – Procedural information [Ontwerp Just in Time informatie] |
Step 8 Analyze cognitive rules, 4C – Procedural information [Analyseer cognitieve regels] |
Step 9 Analyze prerequisite knowledge, 4C – Procedural information [Analyseer voorkennis] |
Step 10 Design part-task practice, 4C – Part-task practice [Ontwerp deeltaak oefeningen] |
|
|
|
|
|
Leave a Reply