Streumer : Begrippenlijst
Begrippenlijst bij “De kracht van werkplekleren”
PC :You can search this list by hitting CTRL + F
Ipad safari: Click op google search, when the keyboard occurs, choose search on page
aanpak op maat | |
actietheorieën | |
afstemming curricula | |
arbeidsmarkt | |
arbeidsplek | |
associate degree | |
authentieke situaties | |
bedrijfscontexten | |
bedrijfsopleiding | |
belangen | |
procesgerelateerde | |
productgerelateerde | |
beleidsinstrumenten | |
beoordeling | |
beroepsonderwijskolom | |
beroepspraktijk | |
best practices | |
betekenisvol leren | |
botsenende’ culturen van het onderwijs en het bedrijfsleven | |
brede competenties | |
brede professionaliteit | |
bruikbaarheid | |
circulatie | |
cluster | |
co-development | |
coUaborative nature of learning | |
collectieve karakter van leren | |
combinaties van leren en werken | |
combinatievorming/-overeenkomsten | |
communities of practice | |
community | |
competent | |
competentie | |
competentieontwikkeling | |
competenties | |
complex | |
complexe maatschappelijke problematiek | |
complexe vraagstukken | |
configuraties van werkplekleren | |
connectivity | |
consensusvorming | |
consortium | |
construct | |
constructen | |
constructie | |
convenant | |
convergentie | |
curricula | |
curriculum | |
curriculum consistentie | |
externe consistentie | |
cyclisch innovatiemodel | |
cyclisch model | |
decontextualisering | |
detachering van docenten | |
dialoog | |
diffusie | |
docentroUen | |
doelverwezenlijking | |
doorstroom | |
duaal leren | |
Duaal onderwijs | |
duale-corporatieve opleidingsmodel | |
duurzame aanpak | |
dynamiek | |
dynamische en competitieve regio | |
ketensamenwerking | |
effectieve leerwerkplekken | |
effectiviteit | |
efficiency-winst | |
efficiënte en effectieve werkwijzen | |
EVC-methodieken | |
EVC-trajecten | |
‘evidence-based’ onderzoek | |
evolueren | |
evolutie van het netwerk | |
experiment | |
experimenteerruimte | |
externe consistentie | |
externe legitimering | |
flexibel vakmanschap | |
flexibilisering | |
flexibilisering’ van de arbeidsmarkt | |
flexibilisering van het onderwijsaanbod | |
formeel leren | |
frame reflection | |
frames in ontwikkeling | |
geëxperimenteerd | |
gesloten opleidingssysteem | |
gezamenlijke ambitie | |
gezamenlijke strategie | |
gezamenlijke verantwoordelijkheid | |
gezamenlijk overeengekomen | |
gezamenlijk verantwoordelijk | |
gezel | |
groep | |
handelingstheorie | |
houdbaarheid van competenties | |
informeel leren | |
innovatie | |
innovatiebeleidsland | |
innovatief | |
innovatienetwerk | |
innovatienetwerken | |
innovatieve | |
innovatieve beroepspraktijk | |
inspirerend management | |
intensiteit van de samenwerking | |
intensiteit van samenwerking | |
intentieverklaring | |
intermediairs | |
interne consistentie | |
interorganisationeel | |
samenwerkingsverband | |
interpretatieve en hermeneutische | |
processen | |
inzetbaar | |
just-in-time | |
kennis | |
kennisactualisatie | |
kenniscirculatie | |
Kenniscirculatie | |
kenniseconomie | |
kennis in circulatie | |
kennisinfrastructuur | |
kennisinstelling | |
kennisontwikkeling | |
keten | |
Keten | |
ketenaanpak | |
keten(s) | |
ketenverantwoordelijke samenwerking | |
knowinghow | |
knowing that | |
kort-cyclische reflecties | |
kringloop van kennis | |
kritische reflectie | |
kritisch reflectief werkgedrag | |
Langdurig concurrentievoordeel | |
Leer | |
Leeractiviteiten | |
Leerdoelen | |
Leerdoelen | |
Leer- en samenwerkingsprocessen | |
Leerinhoud | |
Leerinhoud | |
Leermeester | |
Leermeester-gezeLreLatie | |
Leermeester-gezeLreLaties | |
Leermeesters | |
LeermiddeLen | |
Leeropbrengst | |
LeerpotentieeL | |
LeerpotentieeL van de werkpLek | |
Leerwerkarrangement | |
LeerwerkLandschappen | |
LeerwerkLandschappen | |
LeerwerkpLekken | |
Leren bouwen | |
Leren door | |
Leren door ervaring | |
Leren door refLectie | |
Leren door refLectie. | |
Leren door refLectie | |
Leren door sociaLe interactie | |
Leren door theorie | |
Leren door theorie | |
Leren op de werkpLek | |
Leren samenwerken | |
Leven Lang Leren | |
maatschappelijke problemen | |
maatwerk | |
midden- en kleinbedrijf | |
monitor | |
monitoring van innovaties | |
monitoronderzoek | |
monitoronderzoeken | |
motivatie van de lerenden | |
motiveren | |
multidisciplinaire aanpak | |
multidisciplinaire benadering | |
multidisciplinaire oplossingen | |
multidisciplinaire samenwerking | |
multidisciplinariteit | |
neoconservatieve benadering | |
netwerk | |
netwerk voor innovatie | |
off-the-job | |
ompetenties | |
on and off’-the-job | |
onderwijs-en werkfuncties | |
onderwijskundige kwaliteit | |
onderwijsvisie | |
on-the-job | |
ontschotting | |
ontwikkeling | |
opdrachten | |
opdrachtgever | |
opleiden in de school | |
opleidings- en trainingskenmerken | |
opleidingsschool | |
oplossingen | |
organisatie leren | |
persoonskenmerken | |
plan van aanpak | |
planvormingsfase | |
platform | |
potentiële partners | |
praktijkbegeleider | |
praktijkbegeleider | |
praktijkleren | |
praktijkomgeving | |
praktijkopdracht | |
praktijkopdrachten | |
praktijkopdrachten | |
prestatiecontracten | |
primaire partners | |
oplossingsstrategie | |
professionalisering | |
professionele frames | |
realisatiefase | |
reconstructie | |
recontextualisering | |
reële doelen | |
reflectie | |
‘reflection-in-action’ | |
‘reflection-in-and-on-action’ | |
reflective Practitioner | |
regelmatige evaluatie | |
regie | |
regisseur | |
relevante organisaties | |
rolmodel | |
samen leren | |
samen te leren | |
samen te werken | |
samenwerken | |
samenwerken | |
samenwerkende partners | |
samenwerkings- en leerprocessen | |
samenwerkingsomgeving | |
samenwerkingspartners | |
samenwerkingsproces | |
samenwerkingsverband | |
samenwerking tussen marktpartijen | |
scenario | |
scenario’s | |
schooluitval | |
slaag- en faalfactoren voor samenwerking | |
sociaal-constructivisme | |
spinnenwebmodel | |
stageplaats | |
stages | |
startende ondernemers | |
strategische alliantie | |
strategische denken | |
strategische instrumenten | |
strategische perspectief | |
studentkenmerken | |
student-werknemer’ | |
sturende principes | |
sturing | |
succes- en faalfactoren | |
tijdige bijstelling | |
tijdsbestek | |
transfer | |
transformation | |
uitbestedende partij | |
upgrading | |
valorisatie | |
verandering | |
veranderingen | |
vergrijzing | |
vertrouwen | |
virtual community | |
volledig | |
volledigheid | |
voortijdige schooluitval | |
vormgeving van leertrajecten | |
vraaggericht | |
vraag uit de praktijk | |
werkgerelateerd leren | |
werkgever | |
werkplek als leersituatie | |
werkplekkenmerken | |
werkplekleren | |
werkprocessen | |
win-win-situatie | |
zakelijke opstelling | |
zelfsturend leervermogen | |
zelfsturing |
Leave a Reply