Valcke thema 2 Begrippenlijst

Kernbegrippen thema 2 “Naar een referentiekader voor onderwijskunde”

Aggregatieniveaus: micro-, meso- en macroniveau 18, 19
Componenten van het didactisch handelen: leerdoelen, instructiestrategie├źn (didactische werkvorm) 30-31,45,49
Context 19,27,42,47
Didactiek 51
Didactisch handelen (instructieactiviteiten) 19, 30, 31, 49
Effect size 15
Evidence-based aanpakken 32
Institutionalisering 44
Instructie 4
Instructieverantwoordelijke 22
Instructiestrategie (werkvorm) 23
Leeractiviteiten 19,27
Leerdoelen 31
Leerinhouden 31
leerstof 31
Leren 4
Lerende 22
Media 35
Onderwijskunde 51
Organisatie 19, 27, 44, 47
Referentiekader 5-6
Rollen 17
Stakeholders 17
Toetsing 36,40

Tagged with: , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.