Ten Steps

De 10 stappen van de Ten Steps


Merriënboer, J. J. G. van, & Kirschner, P. A. (2013). Ten steps to complex learning: a systematic approach to four-component instructional design. London: Routledge. Retrieved from www.itunes.apple.com
De Ten steps is vooral voorschrijvend en heeft als doel een versie van het 4C/ID model te gebruiken dat praktisch uitvoerbaar is voor docenten bezig met instructional design. De Ten Steps is vooral bedoeld beroepsgericht professioneel competentie gericht onderwijs.
photo2
Step 1 Design learning tasks, 4C – Learning tasks [Ontwerp leertaken]
Step 2 Develop assessment instruments, 4C – Learning tasks [Ontwikkel toetsinstrumenten]
Step 3 Sequence learning tasks, 4C – Learning tasks [Leertaken in de juiste volgorde]
Step 4 Design supportive information, 4C – Supportive information [Ontwerp ondersteunende informatie]
Step 5 Analyze cognitive strategies, 4C – Supportive information [ Analyseer cognitieve strategieën]
Step 6 Analyze mental models, 4C – Supportive information [Analyseer mentale modellen]
Step 7 Design procedural information, 4C – Procedural information [Ontwerp Just in Time informatie]
Step 8 Analyze cognitive rules, 4C – Procedural information [Analyseer cognitieve regels]
Step 9 Analyze prerequisite knowledge, 4C – Procedural information [Analyseer voorkennis]
Step 10 Design part-task practice, 4C – Part-task practice [Ontwerp deeltaak oefeningen]
Tagged with: ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.