Feedback stuk Johan, 30-10-2013

Feedback:

Johan: zoals altijd een doorwrocht stuk met de potentie veel te lang te worden.

Er zijn twee zaken uit het stuk die mij bezighouden.

  1. De focus zin “Wat is er voor nodig om een betekenisvolle leerwerkplekomgeving voor (aanstaande) leerkrachten in te richten waarmee hun motivatie wordt gestimuleerd en studierendement wordt geoptimaliseerd?”. Ik weet nog niet zo goed wat ik met deze zin moet. Soms zie ik helemaal geen toegevoegde waarde in deze zin.
  2. De term expeditie Pabo vind ik leuk gevonden, vervolgens zou deze innovatie dan ook als een expeditie benaderd moeten worden. Volgens mij is bij een expeditie de weg naar het doel vaak gevaarlijk en niet duidelijk. Succes hangt dan vooral af van de onderlinge binding tussen de deelnemers.  Bij het woord expeditie moest ik gelijk denken aan het boek “Een kleine geschiedenis van bijna alles “van Bill Bryson (2008). Er was een tijd dat avonturiers de hele wereld rond reisden om de wereld op te meten. Zo vertrokken in 1735 een groep Fransen naar Peru om in de wildernis aan een meridiaan te meten. De sheared meaning (Fullan) of collectieve ambitie (Weggeman) is zo slecht dat het helemaal fout gaat. Ze krijgen ruzie met de indianen, onderlinge ruzie en uiteindelijk gaat de hoofdlandmeter er na 8 maanden met een indiaans meisje van 13 vandoor en keert niet terug naar de expeditie.

Kortom ik zou zelf het stuk helemaal opbouwen rondom deze term expeditie.

Document Johan la3_johan-rietjens_02122013_

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.