Valcke thema 7 Begrippenlijst
Hogere orde vaardigheden: metacognitie en problemsolving
Beertjes van Meichenbaum 237 |
Beliefs 333 |
Concurrent meten van metacognitie 328-329 |
Deep learning 337 |
Evalueren 327 |
Executive control processes 323 |
Forethought 333 |
Hogere orde denkvaardigheden 320 |
Introspectie 323 |
Metacognitie 321 |
Metacognitieve ervaringen 326 |
Metacognitieve kennis 326-327 |
Metacognitieve regulatie 327 |
Metacognitieve regulatiestrategieën: voorspellen, plannen, uitvoeren en evalueren 327 |
Metacognitieve strategieën 327 |
Monitoring 327 |
Oriëntatie 327 |
Opvattingen over de leeromgeving 335 |
Opvattingen over leren/studeren (conceptions of learning) 335 |
Performance and volitional control 333 |
Plannen 327 |
Probleemidentificatie 332 |
Probleemoplossend model van Wallas en Polya 331 |
Problem solving 321,331 |
Prospectief meten van metacognitie 328-329 |
Regulatie – door-de-ander 323 |
Retrospectief meten van metacognitie 328-329 |
Self-efficacy 334 |
Separate approach – infusion approach 336 |
Surface learning 337 |
Strategie learning 337 |
Taxonomie voor metacognitie: Flavell & Brown 325-328 |
Voorbedachtheid, controle eigen leergedrag en zelfreflectie 333 |
Voorspellen 327 |
Zelfgereguleerd leren (‘self regulated learning’) 332-336, 348-350 |
Zelfreflectie 333 |
Leave a Reply