Dinsdag 19-11-2013 nieuwe versie onderzoeksplan ingediend bij de opleiding. Plan is behoorlijk veranderd. Het is nu een experiment geworden, waar de controle groep een oefening Fluid Dynamics in een klassikale omgeving maakt en de experimentele groep een oefening Fluid Dynamics …

Onderzoeksplan versie 3 Read more »

Tagged with:

Feedback: Johan: zoals altijd een doorwrocht stuk met de potentie veel te lang te worden. Er zijn twee zaken uit het stuk die mij bezighouden. De focus zin “Wat is er voor nodig om een betekenisvolle leerwerkplekomgeving voor (aanstaande) leerkrachten …

Feedback stuk Johan, 30-10-2013 Read more »

Tagged with:

Feedback: Wat betreft innovatie daarvoor heb ik zelf nog de volgende: “Innoveren is dus vernieuwen en vernieuwen doe je door het bestaande op een slimme manier te decomponeren, te deconstrueren, in factoren te ontbinden om daarna vanuit het niets opnieuw …

Feedback op product Maike, 29-10-2013 Read more »

Tagged with:

Voorstel paper Innovatie LA3 Henk Massink Omdat ik geïnteresseerd ben in ICT in het onderwijs en ik denk, dat de onderwijswereld de komende jaren ingrijpend gaat veranderen, wil ik het graag over een ICT gerelateerd onderwerp hebben. Van hoog naar …

Voorstel onderwerp LA3 Read more »

Tagged with:

Interresante webpagina  http://suifaijohnmak.wordpress.com/2013/03/27/which-learning-theory-would-be-most-appropriate-for-our-education-system-instructivism-constructivism-or-connectivism/ Gevonden dankzij http://hannekemli.wordpress.com/2013/03/30/op-een-rijtje/

Tagged with:

Beste Patrick, hierbij mijn feedback. Eerst wat voorafjes : Zelf ben ik ook zeer interesseert in het gebruik van Social Media. Binnen onze Academie heb ik een slechte ervaring met de inzet van social media. Hierbij versta ik onder social …

Feedback op produkt van Patrick Hoksbergen, 27-10-2013 Read more »

Tagged with:

Mathieu Weggeman over de kracht van het niets doen. De eerste 3 minuten zijn bijna hilarisch. Vervolgens zijn steekwoorden: collectieve ambitie, houding tav werken, Het gaat er niet om wat je doe, maar waarom je iets doet, de jonge lui …

Mathieu Weggeman online Read more »

Tagged with:

Presentatie door Hattie, met dank aan medestudent Adrei Interview met John Hattie over visible learning. Wat Hattie vooral belangrijk is “What impact does teachers have on students learning” All the rest wil follow.  Hattie had liever ook genoemde zin van …

John Hattie online Read more »

Tagged with:

De links naar het lesmateriaal zijn op de bestaande blog wat verspreid, hierbij een poging deze te clusteren. Standaarddeviatie etc http://mliroterdamla320132014.wordpress.com/2013/10/15/statistische-verwerking/ Bijeenkomst 0 op 17 september http://mliroterdamla320132014.wordpress.com/2013/09/17/bijeenkomst-17-september/ Bijeenkomst 1 op 24 september http://mliroterdamla320132014.wordpress.com/2013/09/23/studiekring-24-september/ http://mliroterdamla320132014.wordpress.com/2013/09/19/werken-aan-onderwijsvernieuwing/ Bijeenkomst 2 op 1 oktober http://mliroterdamla320132014.wordpress.com/2013/09/30/programma-1-oktober-2013/ …

Links naar lesmateriaal Read more »

Tagged with:

Mijn samenvatting van : Fullan, M. (2007). The new meaning of educational change. New York: Teachers College Press. De vorm dit ik aangehouden heb is het opschrijven van volgens mij belangrijke zinnen uit het boek (hfst 1 t/m 7) en …

Samenvatting Fullan Read more »

Tagged with: